Een duurzame rebranding

Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied
Een communicatiestijl voor een organisatie die ervoor zorgt dat onze regio veilig en fijn blijft voor iedereen.

Services

visual branding

Voor het creatieve concept voor de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (OD NZKG) hebben we iets kenmerkends uit de regio gebruikt: de weidse horizon. Binnen het visuele concept zetten we mens en omgeving centraal op deze horizon. De horizon bestaat uit verschillende rechthoeken, symbolisch voor de verschillende opgaven en thema’s uit de regio. 

Voor de uitwerking van de visuele stijl ontwikkelden we een dynamisch systeem voor de rechthoeken op de horizon. Dit vulden we aan met nieuwe vormelementen, typografie en kleuren.

Nieuwe illustraties, fotografie en iconen met hierin de medewerkers, bewoners en de omgeving spelen een hoofdrol en spreken diverse doelgroepen aan: van overheid tot bedrijven en burgers.

Met deze nieuwe visuele stijl positioneren we de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied midden in de samenleving: zichtbaar en toegankelijk. Om zo hun impact te vergroten voor een duurzame, veilige en gezonde leefomgeving in het Noordzeekanaalgebied.

We behouden elementen uit de huisstijl die werken voor de organisatie, zoals het logo. Tegelijkertijd introduceren we nieuwe ideeën en creëren een nieuwe merkidentiteit die naadloos aansluit bij de organisatie. ‘Duurzame rebranding’ noemen we dit. 

Ander werk