Voor de gemeente Amsterdam hebben we een identiteit ontwikkeld voor De Voedselstrategie. Door de complexiteit van voedselsystemen is het vaak moeilijk om bewust en betrokken te blijven bij de productie van ons voedsel.
Om hier verandering in te brengen, werken de gemeente Amsterdam en partnerorganisaties samen binnen De Voedselstrategie en organiseerden zij de Dag van de Voedseltransitie.
Voor de nieuwe identiteit van De Voedselstrategie vertaalden we de complexe aspecten van voedselsystemen, zoals gezondheid, productie, sociale verbinding en ondernemerschap, naar uitgesproken vormen.
We hebben deze vormen samengebracht in een dynamisch ontwerp dat aansluit bij de kernwoorden van de strategie: transitie, beweging en tempo. Om de identiteit vriendelijk en toegankelijk te maken, kozen we voor speelse kleuren en uitwerkingen.
Dit benadrukt de menselijke en kleurrijke kant van voedselproductie, waar De Voedselstrategie voor staat.
Het nieuwe logo drukt transitie, beweging en tempo tot uit, terwijl de tegenvorm, een leidende ster, staat voor een optimale samenwerking tussen systemen.