Het is druk op de weg in Amsterdam. Om de stad bereikbaar én veilig te houden gaan we 30km rijden op de meeste wegen in Amsterdam. De gemeente Amsterdam vraagt hiermee een flinke gedragsverandering van bewoners en bezoekers.
Ons campagneconcept is gestoeld op het idee dat je zowel voetganger als bestuurder bent. Wat de wederkerigheid in het verkeer benadrukt. Zo creëren we met de campagne ‘Doen we voor elkaar’, begrip voor de aanpassingen en de voordelen van de nieuwe norm.
We bedachten en produceerden video’s en animaties voor drie campagnefasen en alle out-of-home middelen. En zorgden voor sterke herkenning en grote attentiewaarde door consistente toepassing van art en copy over 14 kanalen, gericht op diverse doelgroepen: van Snapchat tot billboards langs de A10, van ouderen in Weesp tot ‘party people’ in het centrum.
De campagne behaalde 12 miljoen online impressies en was het gesprek van de dag, waardoor elke Amsterdammer op de hoogte was van de nieuwe norm, de benodigde aanpassingen en de voordelen.