Dat doen we voor elkaar

Gemeente Amsterdam
Een stadsbrede campagne om Amsterdam te informeren over de noodzaak en voordelen van de invoering van 30 km/u als nieuwe snelheidsnorm.

Services

campagnes

Het is druk op de weg in Amsterdam. Om de stad bereikbaar én veilig te houden gaan we 30km rijden op de meeste wegen in Amsterdam. De gemeente Amsterdam vraagt hiermee een flinke gedragsverandering van bewoners en bezoekers. Aan ons de vraag een strategie te ontwikkelen om deze boodschap te communiceren onder de doelgroep.

Naast vele visuele keuzes kenmerkte deze campagne door een enorm complexe uitvoering. We creëerden video’s en animaties voor drie campagnefasen en produceerden out-of-home middelen. Door consistente art en copy over 14 kanalen, van Snapchat tot A10-billboards, bereikten we diverse doelgroepen. 

De campagne behaalde 12 miljoen online impressies en zorgde ervoor dat elke Amsterdammer op de hoogte was van de nieuwe snelheidsnorm en de voordelen.

Ons online concept toonde hoe je zowel voetganger als bestuurder bent, wat de wederkerigheid in het verkeer benadrukte. Dit vertaalde ‘Doen we voor elkaar’ naar begrip voor de aanpassingen en de voordelen van de nieuwe norm.

Ander werk