Dat doen we voor elkaar

Gemeente Amsterdam
Een stadsbrede campagne in Amsterdam over de voordelen van 30km op de weg.

Services

campagnes

Het is druk op de weg in Amsterdam. Om de stad bereikbaar én veilig te houden gaan we 30km rijden op de meeste wegen in Amsterdam. De gemeente Amsterdam vraagt hiermee een flinke gedragsverandering van bewoners en bezoekers.

Onze online vertaling van het campagneconcept bouwt voort op het idee dat we allemaal zowel voetganger als bestuurder zijn. Dit benadrukt de wederkerigheid in het verkeer en vergroot het begrip voor de veranderingen en voordelen van de nieuwe norm. Met dit uitgangspunt hebben we het campagneconcept ‘Doen we voor elkaar’ van Johnny Wonder verder verdiept.

Dit doen we aan de hand van drie ontmoetingen waarin de rollen van de personages – voetganger en bestuurder – wisselen. Zo brengen we het belang van wederzijds begrip op een pakkende en herkenbare manier tot leven.

We bedachten en produceerden video’s en animaties voor drie campagnefasen en alle out-of-home middelen. En zorgden voor sterke herkenning en grote attentiewaarde door consistente toepassing van art en copy over 14 kanalen, gericht op diverse doelgroepen: van Snapchat tot billboards langs de A10, van ouderen in Weesp tot ‘party people’ in het centrum.

De campagne behaalde 12 miljoen online impressies en was het gesprek van de dag, waardoor elke Amsterdammer op de hoogte was van de nieuwe norm, de benodigde aanpassingen en de voordelen.

Ander werk